Ammattiosasto on paikallinen Tehy

Etelä-Karjalan hyvinvointialueen ammattiosastossa on yli 2100 jäsentä. Kun kuulut ammattiosastoon, olet Tehyn jäsen. Opiskelijana kuulut Tehyn opiskelijayhdistykseen. Ammattiosasto on tehyläisten porukka saman työnantajan palveluksessa tai tietyllä alueella. Ammattiosaston tilaisuuksissa voit tavata muita saman alan ammattilaisia ja osallistua mukavaan toimintaan. Tehyn ammattiosastoja on yli 200.

Lähtemällä mukaan toimintaan, vaikutat omaan työhösi! Ammattiosaston valitsema edustaja, kuten luottamusmies neuvottelee työpaikkasi työehdoista.

Ammattiosasto:

• hoitaa jäsenten ammatillista ja taloudellista edunvalvontaa työpaikoilla
  • käy paikallisia neuvotteluja palkoista kunta-alalla
  • kokoaa jäsenten tavoitteet valtakunnallisten sopimusneuvottelujen pohjaksi
  • tuo jäsentensä aloitteita Tehyn päättäjille
  • hankkii ja kouluttaa jäseniä
  • tarjoaa jäsenetuja ja -alennuksia jäsenilleen
  • huolehtii tehyläisten yhteenkuuluvuudesta työpaikalla
  • toimii paikallisena tukitoimiorganisaationa
  • vaikuttaa alueellaan sosiaali- ja terveyspolitiikkaan sekä palveluiden järjestämiseen.

Tehy

Tehy on sosiaali-, terveys- ja kasvatusalan koulutettujen ammattijärjestö – yli 160 000 jäsenen yhteisö ja edunvalvoja.

Tehy on perustettu vuonna 1982, jolloin kuusi ammatillista alan järjestöä yhdistyi parantaakseen kaikkien sosiaali- ja terveysalan ammattilaisten etuja.

Valtaosa jäsenistä työskentelee kunta-alalla, mutta myös yksityisellä puolella ja itsenäisinä yrittäjinä tai valtiolla. Me Tehyläiset teemme niin perustason työtä kuin asiantuntija- ja johtotehtäviäkin.